Julafton

Jag var så upptagen både igår och den 23:e så jag kunde inte önska er en God Jul, så God Jul i efterskott! (Fast det är ju fortfarande jul). Hoppas att ni alla hade en underbar julafton. Min var bra, men det var alltid roligare förr när vi firade med kusinerna, deras föräldrar och mormor och morfar (förhoppningsvis blir det så igen någon gång. Det känns mer speciellt när det int ebara är familjen)

Vi tittade på Kalle Anka klockan tre, såklart, och efter det hjälpte jag föräldrarna att förbereda julbordet. Vi åt klockan sju och det var, som vanligt mycket gott. Åh, vad jag älskar mammas Janssons frestelse. När vi alla var mätta och belåtna tittade vi på slutet av Polarexpressen som gick på TV (dubbat till svenska, men bra ändå) och sen blev det lite Karl-Bertil Jonssons Julafton, följt av Snögubben. Sedan delades julklapparna ut (se nedan). När alla hade fått sina klappar och provat de kläder man fick spelade jag, mamma och pappa The Beatles: Rock Band. Min halvbror tittade på och min "hel"-bror gick in till sig för att sitta vid sin dator (tråkmåns).

Kring klockan 2:30 gick jag och la mig för att jag var så trött.




I julklapp fick jag (står inget annat fick jag klappen av mamma och pappa):
- En röd skotskrutig kjol (ska antagligen byta till en mindre storlek)
- En rutig blus av mormor och morfar
- Tre par söta strumpor av mormor och morfar
- Ett armband av mormor och morfar
- Stings album If On A Winter's Night av min halvbror.
- Harry Potter och Halvblodsprinsen på DVD
- Quidditch Through The Ages av min bror (jag är en Harry Potter-nörd)
- Etui för en liten tanborste och "tandgel" (jag hinner inte alltid borsta tänderna på morgonen och kommer pga. det för sent)
- En receptbok med en massa spännande recept på chokladbakverk av Jörunn. Jag ska baka något av bakverken till nyårsafton.
- Pappa köpte 2100 Microsoft Points till hela familjen så att vi kunde köpa några nya låtar till The Beatles: Rock Band

Själv gav jag bort...
- En röd kopp med vitt mönster, fylld med choklad till min halvbror
- The Children Of Húrin av JRR Tolkien till min "hel"-bror
- Good Evening New York (2 skivor och en DVD av en Paul McCartney-konsert) till pappa
- The Broken Window av Jeffery Deaver till mamma
1 kommentar
Pia

Det låter nog som om du har haft en riktigt bra jul :D