Julaftonslista

Den här listan hittade jag hos Jul I Laloland. Det allra bästa med den här listan är att man kommer kunna göra om den varje jul.

Bästa presenten du fick:
Jag älskar alla mina klappar, men den allra bästa var nog den externa hårddisken jag fick av pappa. Jag vill att mina bilder och texter ska vara säkra om de datorn (skrev fel) skulle krascha. Dessutom har jag bara 1GB minne kvar i laptopen så jag behöver frigöra lite utrymme.

Bästa presenten du gav:
Det måste nog vara den till Robert, trots att han inte har fått den än, men något känns extra bra med den julklappen.

Roligaste presenten du gav:
Jag gav inte någon "rolig" klapp, egentligen... Den till mormor och morfar var väl roligast för mig iallafall, eftersom jag gjorde den själv (porträtt av dem).

Roligaste presenten du fick:
Antagligen slickepotten jag fick av Lenita, eftersom den var så oväntad. Men den kommer komma väl till användning.

Godast på julbordet var:
Jag äter allt tillsammans så det är hemskt svårt att svara på det. Men Janssons frestelse är en ständig favorit och årets (av Lenitas mamma) gjorde mig inte besviken. Dessutom var våra köttbullar urgoda.

Äckligast på julbordet var:
Inget. Vi hade bara sånt jag tycker om i år. Ingen inlagd strömming, vilket alltid har varit det enda jag inte har ätit.

Det bästa jag såg på tv på julafton var:
Kalle i all ära; det blir inte jul utan Kalle, men Karl-Bertil Jonsson är så underbar!

Det roligast vi gjorde på julafton var:
Äta och ha det trevligt vid julbordet och så att öppna julklapparna.

Julaftons största miss i år var:
Kan inte komma på något, faktiskt. Det var en väldigt lyckad julafton.

Till nästa julafton ska jag:
Göra en ordentlig julplanering så att man slipper stressen, och köpa alla julklappar i god tid.

Det bästa den här julaftonen var:
Trevligt sällskap, fina islyktor på balkongen god mat

I år glömde jag att:
... kan inte komma på något.
2 kommentarer
Jultraditioner

hemmagjorda julklappar är bäst

Jessica

Om jag kunde måla skulle jag också måla porsträtt, det måste vara högst uppskattat.

Kul att du tog listan förresten =)