Min nyårsafton

Jag började skriva det här inlägget flera gånger, men av olika anledningar hittade de aldrig fram till bloggen.


Jag hoppas att ni alla hade ett trevligt nyår och att ni får ett bra 2010.


Summering av nyårsafton:
Vi hade planerat att vi skulle äta vid åttatiden, men så blev det inte, utan vi åt först vid halv elva. Det tog lång tid innan maten var klar, bland annat för att min kaka tog längre tid att göra än jag trodde och jag behövde ugnen.

Efter middagen var det inte lång tid kvar innan tolvslaget så vi tog fram snittar (tunnbrödrullar med lax och skagenröra; crustader med skagenröra; formfranska med köttbullar och gurka; hamburgerkött med pepparrot), champagne och Trocadero. Jag kunde inte ens dricka ett halvt glas champagne. Det var vedervärdigt, så jag höll mig till Trocaderon efter det.

Lite senare åt vi min mandel- och päronkaka. Den hade en rätt så ovanlig smak, men var riktigt god.
0 kommentarer