Glees julskiva

Jag började nyligen titta på Glee och har nu sett alla de avsnitt som har visat i amerikansk TV. Jag vet inte vad det är, men jag älskar den serien. Jag är så glad att Darren Criss (från A Very Potter Musical/Sequel) fick en roll i Glee, annars hade jag kanske aldrig börjat titta på det.

Igår fick jag reda på att de har spelat in en julskiva, Glee: The Music, The Christmas Album (länk till Spotify). Min favorit är Baby, It's Cold Outside framförd av Darren Criss och Chris Colfer. Annars får jag inte riktigt några julkänslor av de övriga låtarna, troligen för att jag inte har vuxit upp med dem.

Jag har alltid älskat Dean Martins version av Baby, it's Cold Outside, men den här verionen var också väldigt bra. Jag har läst någonstans att ett julavsnitt som innehåller alla låtarna från albumet kommer att visas den 7 december i USA. Det måste jag se!

4 kommentarer
Thorgun

Jag är oxå barnsligt förtjust i gammal amerikansk julmusik, som tur är finns det mycket att välja på. Det här var en bra version.

Underbara Juletid

Visst finns det så mycket fin julmusik, kul med variation även om man inte vill vara utan sina favoriter.

Anonym

Jag tycker att det är dåligt att de har gjort så att man inte kan lyssna på deras Christmas album i Sverige längre.

Ellen

Gud va kul! Jag älskar verkligen Glee det är superbra. Tack för tipset :)