Julen när jag var en baby

Igår tittade jag igenom min babybok. Mamma hade skrivit om det första snöfallet jag fick uppleva och jag tyckte tydligen inte om snön alls. Det hade jag aldrig trott för nu (och så länge jag kan minnas) älskar jag ju snön! Fast... det är klart att en baby kanske inte tycker att det är mysigt med snö och inte heller har man så stor behållning av att leka i den då heller. Jag hade säkert inte ens kunnat leka i den då.

Under min första julafton ålade jag mest omkring i omslagspapper och tyckte att julmat var urgott. Tomten var inte läskig, men nästa jul var han tydligen farlig ("fali" sa jag, precis som när jag tittade på Emil i Lönneberga och Emils pappa var med i någon scen).
3 kommentarer
Anonym

Ja det blir himla spännande att testa vinterns marabou! Hög tid med mer vit choklad :P

Stockholmsjul

Vad kul att din mamma har skrivigt om din jul i din babybok. :)

Själv har jag har alltid gillat julen enda sedan jag var liten. Och jag ville att vi promt skulle skaffa en FÖR stor gran, så man var tvungen att kapa av en bit av toppen för att få in den i rummet. Annars va granen för liten tyckte jag! ;)

Tess

Haha, det var ju synd att du inte gillade snö.

Men roligt att din mamma skrev om jul, kan du

ju ha mycket nöje av som julfantast :)