Julbord

Jag läste i dagens Metro om några julbord i Stockholm, så jag tänkte bara föra vidare informationen till er. Jag vet inte om jag själv kommer gå på något julbord i år, men det vore mysigt.


- Stora Gungan, Skansen.
Datum: 25 november - 21 december.
Pris: 495-625:-

Från Metro:
Kom och avnjut ett genuint svenskt julbord i Stora Gungans rustika miljö på Skansen. För sällskap från 2 till 85 personer.

Mer info
Lista över rätter



- Little Persia, Östgötagatan 32 och Lilla Persien, Slakthusplan 4
Datum: Oklart
Pris: 325:-

Från Metro:
Välkommen till vår persiskinspirerade julbordsbuffé. Vi finns både på Östermalm och vid Globen.


Lilla Persiens/Little Persias hemsida


Jag tycker så mycket om klassiska julbord, så jag är inte så intresserad av det persiska, men det är säkert gott.
2 kommentarer
Lina

Jag har faktiskt aldrig ätit julbord någon annans julbord än de inom min släkt, föredrar nog det "hemlagade" - känns mycket mysigare och speciellare på något sätt :) Det vore dock kul att gå på ett "officiellare" julbord någon gång :)

Läste att du börjat läsa på lärarprogrammet i Uppsala, kul med en till som studerar här i uppsala. Jag började läsa kostvetenskap nu i höst här i uppsala :)

Tess

Vad mysigt det hade varit med julbord, det var rätt många år sen jag var på ett utöver släktens. Får se om man lyckas dra med nån i år! :)