2011-lista

Jag hoppas att alla har haft en underbar jul och att ni får ett underbart nytt år. Jag återkommer nog med ett inlägg efter nyår, men efter det gissar jag att det blir tyst i bloggen så då hörs vi nästa jul.

Här kommer en till lista som besvarades förra året, men med nya svar.


Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?
Jag började på en bagarutbildning. Jag var dessutom Lucia för första gången.

Höll du några av dina nyårslöften?
Det fanns inga löften att hålla.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

Vilka länder besökte du?
I år har jag bara varit i Sverige.

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Jag saknar mina gamla vänner. Så jag ska försöka ta kontakt med dem.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
3 december. Jag träffade Michael Shanks (Stargate SG-1, bl.a.) på SciFi-mässan då. Honom har jag alltid velat träffa så jag gick dit trots att jag var dösjuk.

Vad var din största framgång 2011?
Kommer inte på något.

Största misstaget?
Jag har inte haft några större misstag i år. Kanske att jag sökte mig till bagarutbildningen, men jag tror ändå att det har varit en bra erfarenhet och nu vet jag med säkerhet att jag inte vill bli bagare också, så då vet jag att jag inte behöver tänka på det.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Bara förkylningar, feber, etc. men inget allvarligt.

Bästa köpet?
Mitt 2 meter långa bord med plats för både dator och symaskin. Det behövdes verkligen!

Vad spenderade du mest pengar på?
Jag vet inte. Mest har väl gått till pappa, för att betala hyran och mat. Det är ju inte mer än rätt att jag hjälper till med sånt.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag träffade Michael Shanks.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Allt av My Chemical Romance och 30 Seconds To Mars, två band jag har börjat tycka om nu i år. Kanske allra mest Sing av MCR.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Over all har jag varit mycket gladare i år än förra året, men jag har givetvis varit ledsen också. Men jämfört med åren dessförinnan måste jag nog säga att gymnasietiden var min lyckligaste tid.

Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts med fler människor, men det är svårt för mig att kontakt med folk.
Jag önskar också att jag hade varit mer aktiv i den här bloggen, men det blev inte så i år. Nästa år kommer jag tillbaka med nya tag, förhoppningsvis.
Och så önskar jag att jag hade lagt mer tid på min konst. Jag har skissat mycket, men inte gjort särskilt många större projekt, trots att jag älskar att hålla på med det.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Jag vet inte.

Hur tillbringade du julen?
Det är ju det den här bloggen har handlat om...

Blev du kär i år?
Tyvärr inte.

Favoritprogram på TV?
Stargate, Farscape, Supernatural, Merlin, Doctor Who.

Bästa boken du läste i år?
1984, fast jag är inte helt klar med den ännu.

Största musikaliska upptäckten?
My Chemical Romance.

Något du önskade dig och fick?
Jag hittade en kör att gå med. Det var något jag hade saknat.

Något du önskade dig men inte fick?


Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag minns inte riktigt. Tror jag var hemma med pappa, Lenita och Robert, åt gott och bakade en tårta till mig själv (det gör asolut inget).

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns mycket som skulle ha gjort mig gladare.

Vad fick dig att må bra?


Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag förstår fortfarande inte den här frågan... Vaddå "sugen på"?
Jag har varit intresserad av Claudia Black, Darren Criss, medlemmarna i My Chemical Romance, Michael Shanks, m.fl. (inte på något läskigt fangirl-sätt, bara som ett vanligt fan).

Vem saknade du?
Fortfarande mamma. Jag skulle vilja spendera mycket mer tid med henne, men det är svårt när vi är så långt ifrån varandra.

De bästa nya människorna du träffade?
Körtjejerna.

Mest stolt över?
Jag har väl egentligen inte gjort något som jag kan vara riktigt stolt över. Inget att inte vara stolt över heller. Det här året har bara inte varit så händelserikt för mig.

Högsta önskan just nu?
Att jag kan hitta ett jobb där jag trivs bra.
1 kommentar
Marie/Underbara Juletid

Hoppas du får ett riktigt bra 2012!