2010-lista

Hittade en lista hos Jul i Laloland som jag var tvungen att svara på.


Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?
Tog studenten. Under sommaren åkte jag till Rom. Jag var även på min första konsert, som inte var en konsert med något av pappas band (John Fogerty på Gröna Lund - Vad han är bra!). Jag var i Göteborg för första gången under hösten för att besöka mor min. Det är väl de viktigaste nya sakerna som har skett.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag brukar inte ha för vana att göra nyårslöften. Jag har gjort det en gång och lyckades bara hålla ett löfte. Istället blir det att jag skriver ner saker jag vill ska hända, utan att lova mig själv något.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej. (Dock har jag haft drömmar, vissa nätter, om att jag själv är med barn eller har blivit mamma =P Det är inte så svårt att tyda de drömmarna...)

Dog någon som stod dig nära?
Nej, och tack och lov för det.

Vilka länder besökte du?
Italien. Närmare bestämt Rom. Underbar stad som jag vill åka tillbaka till, fast tidigare på året eftersom det var så otroligt varmt mitt i sommaren.

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Mer tid med mamma, fast det är svårt nu när hon bor i Göteborg...

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Definitivt 2 juli (John Fogerty-konserten).

Vad var din största framgång 2010?
Att jag tog mig in på Uppsala universitet (fast jag hade riktigt bra betyg från gymnasiet så jag var inte överraskad)... för att sedan sluta.

Största misstaget?
Sökte mig till lärarprogrammet. Fattar inte varför jag gjorde det... jag har aldrig någonsin velat bli lärare.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har varit förkyld lite då och då, men inget värre än så.

Bästa köpet?
Skåp till mitt rum så att jag kunde göra mig av med mina tråkiga bokyllor.

Vad spenderade du mest pengar på?
"Hyra" till pappa, eftersom jag (tekniskt sett =P) är vuxen nu.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Rom-resan och Fogerty-konserten. Och så att pappa träffade Lenita, eftersom det har gjort honom så mycket gladare än han var efter att han och mamma separerade.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Jag brukar hålla mig borta från radion för det mesta och lyssnar mer på äldre musik, men ska jag välja någon låt blir det väl Alejandro av Lady Gaga, som jag av någon anledning tycker väldigt bra om. I vanliga fall tycker jag inte om den typen av musik alls.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Definitivt mer ledsen, men jag har varit väldigt glad också. Ledsenheten (kan man säga så?) är såklart pga. att mamma flyttade från Stockholm så att man knappt får se henne, men även pga. stressen jag fick genom universitetet.

Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat folk och umgåtts med vänner (snackar efter gymnasiet nu).

Vad önskar du att du gjort mindre?


Hur tillbringade du julen?
Det kan ni läsa om i resten av bloggen...

Blev du kär i år?
I wish...

Favoritprogram på TV?
Det fortsätter att vara Stargate SG-1 och Stargate Atlantis, men även Stargate Universe som var helt nytt för oss svenskar det här året.

Bästa boken du läste i år?
Jag har egentligen inte haft så mycket tid för nöjesläsning, och när jag har haft tiden har jag faktiskt bara läst om Harry Potter-böckerna (HP-nörd) så vitt jag minns.

Största musikaliska upptäckten?
Hm... Jadu. Lyssnar ju som sagt mest på något äldre musik och tror nog inte att jag har upptäckt någon ny musik. Däremot kan man väl säga att jag återupptäckte Creedence Clearwater Revival och John Fogerty efter konserten i somras. Den musiken har alltid spelats under min uppväckts, men det var först nu jag verkligen började älska den.

Något du önskade dig och fick?
Några av julklapparna jag hade önskat mig =P
En gladare pappa. Kan inte komma på mer.

Något du önskade dig men inte fick?
Jovisst. Önskade att mamma skulle stanna i Stockholm, men det gjorde hon inte.
Jag hade även velat sälja lite konst, men förhoppningsvis går det bättre men det i år.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Fick presenter av pappa på sängen, tillsammans med en mumsig frukost och åkte sedan till skolan. Middag och kaka på kvällen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Absolut...

Vad fick dig att må bra?
Julen och att hoppa av universitetet. Det mådde jag bara dåligt av.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Mest sugen på? Jag vet inte... Ben Browder och Michael Shanks kanske...

Vem saknade du?
Mamma och (efter studenten) min underbara gymnasieklass.

De bästa nya människorna du träffade?
Träffade en del trevligt folk på universitetet.

Mest stolt över?
Att jag fick så bra slutbetyg från gymnasiet (vilket ledde till att jag kom in på universitetet), men även att jag har börjat hjälpa till mer hemma, vilket jag faktiskt inte gjorde särskilt mycket förut, av någon anledning.

Högsta önskan just nu?
Att konstbutiken (på nätet), som jag planerar att öppna, går bra.
Och att jag får ett jobb.


Känns som att det blev mycket prat om mamma, men det påverkade verkligen 2010 för mig.
0 kommentarer