Lussebullar

Idag bakades det lussebullar för första gången i år. Jag provade systrarna Eisenmans lussisar ur boken Vinterns söta och de blev goda! Nu ligger de i frysen i väntan på advent och december. Något foto blev det inte då det är för mörkt för att ta ett bra sådant. Jag funderar på att skaffa mig en ordentlig kamera till nästa jul så att jag kan ta lite finare foton.
 
Mitt bästa tips för saftiga lussebullar, eller bullar över huvud taget egentligen, är att inte smälta smöret utan att bara låta det bli mjukt och arbeta in det i degen. Jag gör mina degar för hand, då degkrokarna till min assistent är spårlöst försvunna, och då tycker jag själv att det är lättast att tillsätta smöret allra sist när alla andra ingredienser är tillsatta.
1 kommentar
Helena

Tycker att du genst sätter upp en kamera på önskelistan!
Ska baka nu i veckan och längtar efter dofterna!

Svar: Ja, det kanske jag borde ta och göra :)
Ellinor