På julspaning i Gamla stan

Eller... det var det som var tanken iallafall. För särskilt mycket jul fanns det inte att se än.
 
I morse sjöng jag med kören på dagens gudstjänst i Maria Magdalena kyrka. Då vädret var alldeles underbart vackert beslöt jag mig för att stanna inne i Stockholm ett tag och begav mig mot Gamla stan med hopp om att få se lite jul iallafall.
 
Det var inte så juligt som jag hade hoppats och söndag i Gamla stan = hälften av butikerna är stängda. Men lite jul hittade jag allt.
 
På Indiska på Västerlånggatan hade de fått in en del julsaker, men jag tycker ändå det var ganska lite av den varan med tanke på hur stor just den Indiska-butiken är. De hade iallafall några saker som inte Nacka Forums Indiska har. Kanske har jag för höga krav på hur mycket jul som ska finnas i en butik.
 
 
De hade en del andra julsaker också, men det enda jag fick med mig hem var en påse julte. Deras "Cozy Christmas"-te är riktigt gott.
 
 
Till slut hamnade jag på Köpmangatan där jag fick se en pytteliten tingeltangel-butik, full av julsaker! Jag är väldigt svag för såna butiker i allmänhet, men när det mesta är julsaker finns det inte en chans att jag inte går in. Vill du också ta dig en titt ligger den på Köpmangatan 1 (alldeles i närheten av Sankt Göran och Draken-statyn).
 
 
Jag lyckades faktiskt hålla mig i tyglarna, men kom iallafall därifrån med en liten julkalender. Tanken är att man ska skicka den per post till någon, som julkort, men jag tror jag kommer behålla den för mig själv.
 
 
Nu blir det att dricka lite julte och fortsätta med den nya bloggdesignen.
gamla stan jul julblogg
2 kommentarer
Amandas jul

Håller med om att Cozy Christmas är supergott, men förpackningen var snyggare förra året tycker jag. Kul att dom varierar sig dock :)

Svar: Ja, jag håller med om att förpackningen var finare förra året. Å andra sidan får det plats mer te i den här.
Ellinor

Erica AKA Tomtens Dotter

Åhh älskar Jim Shore-tomtarna! Och älskar snögubbarna ännu mera...

Svar: Visst är de coola?
Ellinor