Domherrar och ekorrar

Jag var på jobbintervju i morse och jag tror att det gick bra eller åtminstone kändes det så när jag gick därifrån. När jag ändå var inne i stan bestämde jag mig för att gå i ett par butiker för att se vad de lite större butikerna hade inne. Jag är van med de något mindre versionerna av de butiker som finns. Jag fick med mig tre juliga saker hem:
 
 
Ekorrskål (för mandlar och russin till glöggen) - Åhléns, 99:- (ord. pris: 129:-)
Doftljus med doft av pepparkaka - Åhléns, 69:-
Förkläde - H&M Home, 29.50:-
 
Ekorrskålen, designad av Ylva Olsson, har funnits i ett par år nu och jag har sneglat längtande efter den varje gång jag har sett den. Varje jag inte har köpt den förrän nu vet jag inte, men den är verkligen underbart söt.
 
Alla personer jag har stött på idag har varit så ovanligt glada och trevliga. Sånt blir man glad av! Kan man kanske tänka sig att det är julkänslan som börjar inställa sig även hos gemene man?
1 kommentar
Johanna (Johannas julblogg)

Hoppas intervjun gick bra!

Svar: Det gjorde den. Jag fick jobbet :)
Ellinor