Pyntardag

Idag är det minusgrader, äntligen, och på vissa tak ligger frost! Tyvärr verkar minugraderna inte hålla sig kvar. Redan på tisdag kan det bli upp til 7 grader ute... i december. Så ska det väl ändå inte vara? Kallt inomhus är det iallafall. Elementen är fortfarande inte igång!
 
Det är snart dags för mig att ta mig ner till källaren för att bära upp julkartongerna. Det skulle ha gjorts igår, men blev aldrig av så istället gör jag det idag. Orkar och hinner jag hade jag även tänkt baka lussebullar. Men vi får väl se hur det går. Julgardinerna satte jag upp igår och att vakna upp till dem var verkligen helt underbart. Jag känner redan att julkänslan är på väg så när pyntet är framtaget är jag helt säker på att julkänslan äntligen kommer infinna sig. Om jag bara kunde övertala pappa att sätta upp julgardiner i resten av lägenheten... De bidrar så mycket till stämningen.
 
Foto från 2010 års pyntning. Saknar verkligen gardinerna.
1 kommentar
Maria

så fina julgardiner du har. kram maria.