Adventskonsert 2014

Jag har inte känt att jag har haft tid att blogga den senaste veckan så tyvärr har det blivit väldigt skralt med inlägg, vilket är så tråkigt för jag vill verkligen blogga.
 
Bara tanken att det snart är advent är nästan löjeväckande för mig. Hur tusan kan det vara dags att julpynta om bara en vecka? Och hur ska vi någonsin hinna ordna om vardagsrummet i tid? Stressen kryper på, men i år känner jag faktiskt en längtan efter jul och jag behöver inte tvinga fram den, vilket jag ibland kände att jag behövde förra året. Det är så skönt.
 
Jag vill nu passa på att bjuda er alla på årets adventskonsert i Maria Magdalena kyrka, där körerna Maria Magdalen Gospel och Youth Alive, samt barnkörerna medverkar. Det brukar bli riktigt fint och de låtar där alla körer sjunger tillsammans blir särskilt maffiga. Bor/Är ni i Stockholm vore det så roligt om ni ville komma.
 
Datum:  Första advent, 30 november
Tid:  16:00
Plats:  Maria Magdalena kyrka, S:t Paulsgatan 10, Stockholm
Inträde: Gratis
 
Något som gör just årets konsert extra spännande (och skrämmande) för mig är att jag ska sjunga solo på en låt. Jag har tidigare sjungit solo på en låt, men det var i en mycket mindre kyrka och inte alls inför de förväntade 400 personerna i publiken. Jag har nog aldrig varit så nervös! Men samtidigt ska det bli så otroligt roligt. Ibland flyttar sig min introverta personlighet åt sidan för att ge plats åt den där som vill ha allas fokus.
 
 
 
Luciakonsert
Min kör ska dessutom ha ett Luciatåg den 14:e december. Lite konstigt känns det att ha det dagen efter, men det var från början tänkt att vara en normal julkonsert som gjordes om till Luciatåg. Där sjunger min kör tillsammans med barnkörerna och det blir nog hur fint som helst. Mer info kommer snart.
advent adventskonsert adventskonsert 2014 julkonsert julkonsert 2014
2 kommentarer
Johanna (Johannas julblogg)

Åh! Bodde jag i Stockholm skulle jag absolut komma!

Daniella

Hej Ellinor. Jag går i klass 6a i slättgårdsskolan i Bredäng som ligger i Stockholm. Min klass samlar ihop pengar till en klassresa till Gotland och därför säljer vi salami och cheddarost. Skulle du vilja beställa? Vid intresse eller för mer info kan du kontakta mig via mejl.

[email protected]

Svar: Hej Daniella. Tyvärr har jag själv väldigt svårt för just salami och vissa ostsorter (däribland cheddar), annars hade jag gärna beställt något. Lycka till med försäljningen och hoppas ni tar er till Gotland! /Ellinor
Ellinor