Julkänslan är äntligen här

Idag är det exakt en månad kvar till julafton och jag har så otroligt svårt att förstå det. Det borde väl vara åtminstone två månader kvar, eller? Nu börjar snart den mest underbara tiden på året, hörrni. Såhär spänd har jag inte varit på länge! Det är så roligt att verkligen ha julkänslan tillbaka.
 
På jobbet har de tagit in en enorm gran som bara väntar på att bli klädd. Eftersom jag jobbar i receptionen innebär det att det blir mitt och mina kollegors jobb. De andra verkar inte särskilt hypade, men ni förstår förstås att jag inte kunde vara gladare. Jag tar gärna hela dekorationsjobbet ensam! Det kan ju knappast ens räknas som arbete, i min mening, utan är bara roligt.
 
Trots att regnet öser ner där ute kände jag en sån julkänsla idag att jag inte kunde hjälpa att införskaffa en mini-julstjärna, jultvål med doft av pepparkaka och årets julgåva av Lantliv som jag tror får bli min kvällslektyr idag. Jag läser aldrig tidningar, men Lantlivs julspecial måste läsas. Det har blivit tradition för mig.
0 kommentarer