Ingredienser inhandlade

Det har varit en otroligt vacker höstdag så idag bestämde jag mig för att ta en cykeltur till Nyckelviken, ett naturreservat i närheten av där jag bor. Jag hade tänkt se om ekarna hade släppt på ekollonen än så att jag kunde plocka några till årets adventsljusstake, men jag såg inte ett enda på marken så jag får snällt vänta på att ekarna ger med sig. Men jag lyckades iallafall få med mig ett gäng kastanjer som har tvättats och torkats och nu inväntar advent.
 
 
När jag ändå var ute passade jag på att inhandla ingredienser för lime- och citronpraliner, för nu ska ni banne mig få receptet, äntligen! Jag har tänkt göra några imorgon. I korgen följde även en burk med pumppuré med. Jag tänkte prova mig på att baka en pumpapaj för första gången. Om så många amerikanare älskar dem kan det väl inte vara helt fel?
2 kommentarer
Helenes underbara jul

Vilken underbar bild! Magisk.

Hoppas pralinerna blir goda.

Svar: Tack! Ljuset var så underbart igår att jag inte kunde låta bli att ta ett foto så jag är glad att det blev bra.
Pralinerna vet jag kommer bli goda. Det har blivit en favorit under jul hos min familj.
Ellinors julblogg

johanna

Vilken fin bild :) Ser fram emot receptet!

Svar: Tack så mycket! Är rätt nöjd med fotot själv.Förhoppningsvis kommer receptet upp under veckan.
Ellinors julblogg