Det är något magisk med att vakna upp till det här

 
Till frukost blev det pannkakor kryddade med kardemumma och kanel, och nu snöar det! Kan man ha en bättre första advents-morgon?
 
Största delen av gårdagen spenderades med att julpynta i lägenheten. Under tiden såg jag tre olika julfilmer: Holiday in Handcuffs, Once Upon A Holiday och The Mistletones.
 
Holiday in Handcuffs var en konstig film med ett märkligt budskap, tycker jag: gör det där galna (som att kidnappa en man för att imponera på familjen). Det kan ge dig lycka! Rekommenderas inte, och ska jag vara ärlig såg jag den bara för att glädja mitt yngre jag som älskade Sabrina: Tonårshäxan. Melissa Joan Hart spelar nämligen huvudrollen.
 
Once Upon A Holiday var en helt okej film. En lagom mysig film om en prinsessa som kommer till New York och flyr sina prinsessansvar för att återfinna den julglädje hon hade innan hennes föräldrar dog.
 
The Mistletones var jag tveksam till till en början, men jag tyckte faktiskt riktigt mycket om den. Det är en feelgood-film om Holly som alltid har velat sjunga i gruppen Snow-Belles, men som skapar sin egen grupp när de väljer en annan sångerska. En film som gör mig glad och som innehåller en massa julmusik. Helt rätt när man sysslar med julstöket.
 
Senare ska jag vis er hur jag har dekorerat lägenheten.
0 kommentarer