Inte än... men snart! + Reklamen är borta

Alltså, vissa dagar kan man inte annat än att vara glad. Morgnarna blir allt kallare (tänk att man kan bli så lycklig  över att fingervantarna måste åka på på morgonen om man ska klara kylan), på marken ligger ekollon och träden blir mer och mer gula och röda. Hösten är här! Kanske är det inte meteorolgisk höst här i Stockholm än, men för mig är det definitivt höst nu.
 
OCH jag fick idag se detta i min ICA-butik:
 
Det blev inget köp för jag har ändå mina regler som jag måste följa för att december ska bli så speciell som möjligt: dvs. ingen julmusik, ingen julmust och inga pepparkakor, etc. innan tidigast november och det ätbara väntar jag gärna på till advent. Jag vet helt enkelt att suger jag inte på karamellen lite längre blir jag inte nöjd.
 
Det är som den julafton när vi barn (jag, min bror, och våra kusiner) fick som vi ville och tomten kom innan middagen. Just då var vi superglada, men när det sen inte fanns något att se fram emot efter att ha ätit middag var det inte så roligt längre, och tomten kom aldrig tidigt igen.
 

Har ni förresten sett att det inte längre är någon reklam på bloggen? Jag har nämligen skaffat mig ett pro-konto så att ni (och jag) slipper se det! Jag har även registrerat min egen domän så inom några dagar kan ni hitta mig på ellinorsjul.se. Yippie!
0 kommentarer