Julförberedelser = Frånvaro

Jag har inte skrivit något på en vecka nu. På sätt och vis är det lite ironiskt att det är julförberedelser som nu håller mig borta från bloggen. Men jag har märkt att det ofta blir såhär på min blogg. Tiden innan julafton har jag ofta inte tid att skriva något, trots att det finns så mycket jag skulle kunna skriva om.
 
I förrgår var jag, pappa och Robert ute och letade efter en julgran. Vi behövde inte leta länge innan vi hittade en som var perfekt. Hög och tät, precis som de ska vara. Vi har ännu inte tagit in den, utan den ligger invirad i sitt nät på balkongen, men vi ska ta in den imorgon. Egentligen skulle vi ha tagit in den idag, men vår julgransfot går inte alls att använda längre då den är rostig och delar har lossnat. Vi har en annan fot någonstans i källaren, men kan inte hitta den så nu måste vi ut och köpa en ny.
 
Kvällen har ägnats åt att steka köttbullar i stora lass. Julköttbullar är ju bara SÅ goda.
 
Godismakandet är nästan klart. Jag ska bara koka chokladkola och färdigställa minibiskvierna. Limepraliner, knäck och pappas favoriter har jag redan gjort, samt praliner med polkagrisfyllning. Det receptet får ni dock inte än, för det blev inte riktigt som jag hade planerat och jag delar inte med mig av recept om jag inte älskar dem (eller åtminstone känner någon som älskar det om vi pratar om pappas favoritgodisar). Men förhoppnings är receptet fulländat till nästa år. Receptet på pappas favoriter kommer så snart jag har tid att lägga upp det.
0 kommentarer