Först med ljusslinga

I förrgår var jag först i grannskapet med att vira upp en ljusslinga på balkongen. När jag stod där och snurrade upp den var det en mamma och hennes dotter som gick förbi nere på gatan och jag hörde tydligt den lilla tjejen ropa "JUL!" när hon såg ljusslingan. Nästa generations julbloggare?
 
Det bästa med att vara först med julbelysning ute är att man redan nästa dag ser att flera andra hushåll också har satt upp sina slingor. Det är som att man har givit alla sina grannar tillåtelse att börja jula, trots att det bara är oktober.
 
På tal om "bara oktober" har jag totalt frångått min regel om att inte börja lyssna på julmusik förrän tidigast i november. Spotify-listorna går varma här hemma. I hörlurarna... jag förskonar mina inte riktigt lika julnördiga familjemedlemmar från det. Men i december åker lurarna av! I öronen just nu: Julbloggarnas lista.
 
Ni får MER än gärna slänga in alla era julfavoriter där, även ni som inte är julbloggare såklart.
 
christmas playlist julspellista
0 kommentarer