Limepralin i Aladdin

De flesta vet nog att trillingnöten i Aladdinasken ersattes av en fläderpralin år 2014. Men redan i år ska även den bytas ut mot en ny smak, nämligen lime.
 
Det kan nog bli en hit, med tanke på att mina hemgjorda limepraliner har blivit ett så älskat tillägg på julgottebordet på mina julfiranden. Jag tycker att det är väldigt gott med den lite friskare citrussmaken efter all den tunga julmaten och bland all den mörka chokladen i övrigt godis jag gör.
 
Jag ska idag eller imorgon beställa hem tryffelskal så att jag kan påbörja tester av julgodis, för jag har så många idéer och orkar verkligen inte gjuta skal. Julbaket ska vara roligt, inte något jobbigt och tråkigt.
 
4 kommentarer
Anonym

Hej! Vart beställer man skal?
/JulkulturCramar

Svar: Hej! Jag tänkte skriva ett inlägg om det lite senare idag så om du håller utkik på bloggen ikväll eller imorgon får du veta det då. Vill hinna göra lite efterforskningar innan jag föreslår någon sida.
Ellinors julblogg

Thereses jul

Hoppas att det är i kombination med vit choklad och inte mörk. Då kan det bli en riktig höjdare!

Svar: Tyvärr är det just mörk choklad det kommer vara. Mina praliner är i kombination med vit choklad, dock :)
Ellinors julblogg

Jul i fjällen

Hihi, limpralin det hade varit nåt det ;) Nej, skämt åsido vet jag inte riktigt vad jag ska tro om lime... Gillar inte citron, lime så mycket i kakor o godis... Fast godare än fläder måste den ju bara bli!

Svar: Haha insåg inte att det hade blivit ett typo där. Fixat nu. Men visst vore det gott med lim i en pralin? ;) Håller med om att allt är godare än fläder.
Ellinors julblogg

Thereses jul

Ja, dina såg riktigt goda ut. Har du delat med dig av receptet tidigare? Annars får du gäärna göra det :)

Svar: Vad roligt att du tycker det! Och ja, receptet finns sedan tidigare på bloggen. Här hittar du det inlägget: http://ellinorsjul.se/2015/october/limepraliner-2.html
Ellinors julblogg