Tjugondag Knut

För tre dagar sedan var det tjugondag knut. Har alla tagit undan sitt julpynt nu?

Det har inte jag gjort! Som sagt brukar vi inte ta undan det förrän mycket senare. Pappa föreslog att vi skulle ta undan lite av pyntet den här helgen men fick ett "surt" Nej till svar från mig. Jag tycker alltid att det blir så trist och tomt när man har tagit undan allt och vill åtmisntone ha kvar sakerna så länge vi har snö.

På tal om snö: Det här har varit den bästa vintern jag kan minnas! Jag kan inte ens komma ihåg när det var snö på både julafton OCH nyårsafton och nu har det hållit i sig ännu längre än så. Man brukar säga att ju kallare vintrarna är desto finare somrar får vi. Jag hoppas att det stämmer i år.

Jag tänkte lägga in några julbilder, men jag är för lat för att hämta kameran.
2 kommentarer
Lina

Vilken fin blogg du har:) Jag har också mina julsaker inne ännu, men tyvärr så måste jag nog börja plocka ner dem imorgon eftersom att den övriga familjen börjat plocka undan allt pynt i resten av huset. Dessutom så är det lite sorgligt att se min fina gran och veta att julen är slut..

Hannele

Hihi, vi har julgardinerna kvar i köket :)