Nu drar bloggen igång för i år

Hallå hallå!
 
Nu är det dags för mig att komma igång med julbloggandet. Jag ser på Bloglovin' att det är fler än jag som går i jultankar och att flera har skrivit sedan länge tillbaka. Jag ska läsa vartenda inlägg, men det kommer nog ta ett tag... Jag har missat drygt 400 inlägg! Så går det när man följer så otroligt många julbloggar som jag gör.
 
Jag har många idéer för den här bloggen i år. Flera av dem är godis- och bakrelaterade. Ni kan inte tro hur många godisidéer jag har! Jag har en tendens att få många idéer som jag aldrig gör något av så i år har jag tänkt provbaka små satser av alla mina idéer så att jag vet vad jag ska satsa på inför julen - och dessutom ger det ju mig en chans att få upp recept i god tid så att även ni kan prova på dem. I flera år har jag exempelvis lovat er ett recept på mina älskade lime- och citronpraliner och det har fortfarande inte kommit upp. Det ska det bli ändring på.
 
Jag har även tänkt att jag skulle vilja skapa mer konst som passar för julbloggen eftersom ni verkligen verkade uppskatta mitt vintriga självporträtt som jag delade med mig HÄR. Jag behöver bara lite inspiration...
 
Sedan förra julen
Jag har haft som tradition att i det första inlägget för säsongen berätta lite om vad som har hänt i mitt liv sedan jag skrev senast och den traditionen tänker jag fortsätta med. Här följer alltså vad som har hänt i ett, för mig, relativt händelselöst år:
 
— Jag såg Paul McCartney live i den 9:e juli. Hur kan någon vara så jäkla bra?!?? Jag har velat se Live And Let Die live i stort sett hela mitt liv (ända sedan föräldrarna berättade för mig och Robert om det framträdande de såg när vi var små) och nu har det äntligen skett. Jag kan dö lycklig.
 
— Jag och mamma åkte till Florens, bara vi två, i september. Långa promenader längs de smalaste trottarerna jag någonsin sett, besök på en massa museum och i kyrkor och såklart mängder av pasta och gelato. Kan det bli bättre? September är för övrigt en perfekt månad för att åka till Italien. Värmen är inte så tryckande som under högsommaren utan känns mer som svensk sommar när den är precis lagom varm.
 
— Så mycket annat utöver det vanliga har inte skett i år. Men alla år ska väl inte vara sprängfyllda med aktivitet, antar jag.
 
Utsikten från Il Duomos kupol i Florens. Foto av mig.
2 kommentarer
Amandas jul

Kul att du är tillbaks! :)

Svar: Vad roligt at du tycker det!
Ellinor

bina

Välkommen tillbaka! Kul att du är igång igen! :)

Svar: Tack! Det är så roligt att komma igång med julen igen.
Ellinors julblogg