En presentation

Det är många andra julbloggare som har skrivit lite om sig själv i sina bloggar och nu är det väl min tur då.
 
Det här fotot är ett par år gammalt, men jag har inte ändrats så mycket sedan det togs.
 
Ellinor heter jag, om det var någon som inte hade gissat sig till det redan. Jag är 22 år och bor i Nacka, strax utanför Stockholm, tillsammans med min bror Robert och pappa och här har jag bott sedan jag var en månad gammal. Mor min har jag nere i Göteborg eftersom hon och pappa separerade strax innan julen 2009 och nu har nya partners.
 
Mina största intressen ligger i det kreativa. Jag sysslar mycket med konst (gärna digital), webbdesign och annat där jag får använda mig av min konstnärliga ådra. Musik är en annan stor passion. Jag har spelat piano i elva år och särskilt under julen är det roligt att dra fram de gamla notböckerna och spela alla fina julsånger. Utöver det sjunger jag tillsammans med min underbara kör Youth Alive varje tisdagkväll, vilket är höjdpunkten i min vecka. Jag är även mycket intresserad av att baka, speciellt under julen.
 
Ett annat stor intresse är att följa alldeles för många TV-serier - både sådana som fortfarande går och ett par som tog slut för flera år sen. Stargate, Farscape, Once Upon A Time, Supernatural, m.fl. 
 
Det här självporträttet blev fjolårets julkort.
 
Julen har jag alltid älskat, ända sedan jag var pytteliten. Julafton var höjdpunkten på året (som om det inte är det fortfarande), men även om jag tyckte om att få klappar på kvällen och myset tillsammans med släktingarna var det alltid julaftonmorgnarna jag såg fram emot mest. Jag tror jag ska berätta om min barndoms julaftonsmorgnar (eller jular i allmänhet) i ett annat inlägg vid ett senare tillfälle så jag kommer inte prata om det nu.
 
När jag var barn ville jag att julafton skulle komma fort. Men det hände såklart aldrig. De där 24 dagarna fram till dagen med stort D tog alltid evigheter. Nu tycker jag att advent far förbi alltför snabbt. Det är knappt att man hinner supa in julstämningen innan det är slut och allt pynt ska bäras ner till källaren igen. Därför är det så härligt att blogga om julen. Jag får tillfälle att dela min jullängtan med andra julälskare som inte tycker att jag är knäpp när jag börjar prata om julen redan i september eller till och med tidigare. Julen dras dessutom ut under en längre tid än bara december månad.
9 kommentarer
Linda / Candy Christmas

Vilken otroligt vacker bild.. du måste visa fler bilder du gjort - förutom dom du visar under kategorin KONST. Julmotiv? Annat?


Svar: Tack så jättemycket! Det värmer verkligen hjärtat. Jag har faktiskt planerat att jag ska måla ett gäng jul-/vinterbilder och de kommer jag givetvis lägga upp här i bloggen :) Under tiden kan du ta dig en titt på min DeviantART-sida: http://ellinornordgren.deviantart.com/gallery/
Ellinor

Maries strålande jul

Vad kul att läsa mer om dig och vilken vacker bild du har gjort! Visst är det bra att kunna julmysa längre med bloggen, fast jag tycker ändå alltid det känns så vemodigt när julen är över och ännu värre när även nyår har passerat.

Svar: Tack så mycket! Det var roligt att höra :) Ja, jag håller med. Det känns alltid lite sorgset när julen är över, även om man har julat i ett par månader på bloggen.
Ellinor

Erica AKA Tomtens Dotter

Men Ellinor, vilken talang!
Bilden är helt underbar, och trots att jag bara träffat dig en gång så ser jag verkligen den där tjejen som jag träffade förra vintern i den där bilden. Vackert!!!

Svar: Men vad glad jag blir! Tack så hemskt mycket!
Ellinor

Jul hos Linda

Vad duktig du är, hoppas på att få se mer av din konstnärliga ådra :D

Svar: Tack! C: Jag har planer på att måla fler juliga/vintriga bilder och de kommer jag givetvis att visa här.
Ellinor

Olivia - LJUVA JUL

Gud vad knäppt, jag bor också i Nacka när jag inte är uppe i Uppsala för plugg! :)

Svar: Men vad roligt! Det är alltid så lustigt att få reda på att andra bor så mycket närmre en än man tror.
Ellinor

Jessica

vilken fin bild, va duktig du är!
Jag vill också se mer =)

Svar: Tack! Jag kommer definitivt visa flera bilder i framtiden.
Ellinor

Axelina

Hjälp vilken vacker bild du gjort!! Superfin!

Svar: Tack så jättemycket!!
Ellinor

Helenes Jul

Wow vilket fint kort, du är ju superduktig. det hade jag iaf blivit väldigt glad för att få.

:-)

Svar: Åh tack! Vad glad jag blir :)
Ellinor

Tomtenissan

Grymt fin bild...

Svar: Tack så mycket!
Ellinor