Julig dag

Idag har hela dagen handlat om julen!

Jag hade tänkt gå upp klockan 10 i morse, men av någon anledning vaknade jag redan klockan sju. Efter att ha spelat Hexic ett tag på vår Xbox slog jag in Jörunns julklapp. Eller rättare sagt: inspekterade när mamma slog in den. Jag är helt värdelös på att slå in klappar om de inte är helt raka och vinkelräta.

Efter det var det dags för julavslutning i skolan och efteråt åkte jag för att köpa de två sista julklapparna, så nu är jag helt klar med det. Det är väldigt skönt! Jag hittade även två ursöta tomtar som kan sitta, med benen hängandes, på en hylla någonstans. Jag ska nog köpa dem till mormor och morfar senare. Jag ska få en julklapp av dem även fast vi inte firar julafton med dem så det är bara rätt att de får en klapp.

Vid halv fyra-tiden blev jag upplockad från trottoaren av familjen för att leta reda på en julgran. Till slut hittade vi en jättefin, tät, om än liten, gran. Än så länge har vi bara belysning i den. Julgranspyntet ska inte upp förrän imorgon kväll.

Sedan vi kom hem har det bakats lussebullar, kokats knäck och chokladkola, samt julpyntats. Knäcken blev något bränd så vi ska göra en ny sats imorgon.


Imorgon ska jag hjälpa min bror att hitta julklappar till de andra. Han har inte haft tid att köpa några för att han har varit sjuk, men vi har kommit på vad han kan ge till alla utom mamma och jag har gett honom "diskreta" tips  på vad han kan ge mig.


Jag är alldeles för trött för att ta några foton idag, men ni får nog se några imorgon.
0 kommentarer