Nu är den här!

En vecka kvar till julafton och äntligen har snön kommit! Förhoppningsvis får den stanna ett tag.
Tyvärr ser det inte ut att bli en vit jul i Göteborg och det är där jag firar jul i år. Istället blir det regn, regn och åter regn...
 
Jag har nu införskaffat alla utom en julklapp, fast jag kan inte direkt säga att det på något sätt är imponerande. I år köper jag nämligen bara klappar till tre personer - mamma, pappa och Robert. I min familj ger vi normalt bara julklappar till de vi faktiskt firar jul med (eller i pappas fall, "julafton" på nyårsafton) och i år blir det inget stort firande. Jag tycker om att vara många till jul men i år känns det faktiskt skönt med ett litet firande. Det känns lagom.
 
Imorgon har jag tänkt att jag köper med mig någon färdigmat, alternativt äter rester av dagens Carbonara, till middag - Allt för att ha tid att göra julgodis. Chokladkola, Limepraliner, Pappas favoriter (namnlösa) och minibiskvier. Det bör inte vara omöjligt. Jag måste ju faktiskt inte bli klar redan imorgon.
 
På fredag ska granen tas in från balkongen och kanske sätts även den nya 12 meter långa ljusslingan i. Här ska det bli ljus, banne mig! Resten sätts upp på lördag när grenarna har fått fläka ut sig lite. Som jag längtar.
 
På hemväg från jobbet.
0 kommentarer