Knäckkok

Idag hade jag planer att starta julbaket/godistillverkning, men hjärtat ville annat. Jag har istället suttit och arbetat på ett porträtt med julmusik i öronen. Och det funkar ju också.
 
Men eftersom jag hade lovat mig själv att göra något för att bidra till julgodiset har jag iallafall kokat knäck medans Så Mycket Bättre gick i bakgrunden. Halvvägs genom kokprocessen slutade sockertermometern att fungera (!) och byte av batteriet hjälpte inte så jag fick nöja mig med kulprovet... Tack och lov blev de näst intill perfekta trots förlusten av termometer. Ett uns hårdare än jag själv tycker att knäck ska vara men pappa och Robert verkar vara nöjda.
 
På måndag kommer förhoppningsvis en leverans av pralinskal (vita) så imorgon planerar jag att förbereda fyllningen så att det bara är att spritsa i den under veckan. Det blir fler limepraliner, men jag tänkte även testa något annat som jag tror kan bli riktigt bra. Fungerar det som jag har tänkt mig får ni givetvis receptet.
 
 
0 kommentarer