Tekalendern, dag 3

Jag hann inte skriva om tesort tre igår eftersom jag redan var för sen till sängs. Men jag hann iallafall smaka teet vilket betyder att jag kan skriva om det på distans under lunchrasten.
 
Dag 3 - Limefära
 
 
Innan smaktestet: Jag känner mig lite misstänksam redan innan jag luktar på teet. Lime och ingefära låter inte jättegott i te, i min mening. När jag sedan doftar på teet blir jag inte heller särskilt glad. Det luktar helt enkelt inte gott. Te ska både smaka och dofta gott, tycker jag.
 
Efter smaktestet: Trots att doften inte är särskilt god dricker jag en klunk av teet. Kanske är smaken god trots att lukten inte är det... Men tyvärr inte. Efter en andra klunk går resten av teet ner i avloppet och jag värmer upp en liten mugg med Per Morbergs goda glögg istället. Kanske är det helt enkelt så att Rooiboste inte är min sak. Jag har aldrig druckit det förut.
 
 
Teadventskalendern
0 kommentarer