Dagen som gått

Jag tillbringar helgen hemma hos mamma i Göteborg. Eftersom jag fortfarande är lite sjuk (kan den här förkylningen bara ge med sig någon gång?) tar vi det relativt lugnt. Under förmiddagen bakade vi lussebullar. Både jag och mamma letar fortfarande efter det perfekta lussebullsreceptet och testade ett nytt recept idag. Jag har inte hunnit äta någon än, men ska inta en eller ett par stycken snart.
 
Innan gräddning.
 
När alla bullar var färdiggräddade begav vi oss ut på stan. Jag behövde köpa lite saker för min utstyrsel för jobbets julfest (med 20-tals-/Gatsby-tema). Jag är SÅ nöjd med alla accessoarer och det smink jag har valt ut. Jag ska försöka komma ihåg att be någon av kollegorna att fota mig så att jag kan visa er resultatet.
 
Jag fick även med mig en teadventskalender. Jag har tänkt att jag skulle vilja köpa en sån i ett par år nu, men när jag nu äntligen fick se en i verkliga livet blev jag tvungen att slå till. Jag kan knappt vänta tills jag får prova min första tesort!
 
 
Dagen avslutades med ett besök på Espresso House där årets julmuffin (pepparkaksmuffin med cream cheese-frosting och toppad med tranbär) åtnjöts tillsammans med en mugg vit varm choklad. I år har de lyckats med sin julmuffin. Förra året tyckte jag att den hade för lite julsmak.
2 kommentarer
Annas Strålande Jul

Vad mysigt med lussebullar! Jag kör på samma recept som jag vuxit upp med, och tycker de brukar bli jättegoda. :)

Svar: Vad bra att du har något som fungerar för dig! Jag tycker nog alltid att de blir goda, men ibland blir de bara godare. Kanske har det mer med saffranet än receptet att göra...
Ellinors julblogg

Anonym

Det är möjligtvis inte så att du jobbar på sjukhuset i Lund? Min svägerska var nämligen på en jobbet med det temat för nån dag sen.

Svar: Haha, nej. Inget av det stämmer på mig är jag rädd. Jag är receptionist på ett IT-företag i Stockholm. Men 20-talstemat verkar vara väldigt populärt i år.
Ellinors julblogg