Novemberutmaning - Dag 8

Dag 08 – Dagen som gått | Domherrar och ännu fler domherrar
Jag började min morgon med att sjunga med min kör. Eller kör och kör... det var bara totalt sex personer från kören där så vi var en väldigt liten ensemble, men det gick bra ändå.
 
Trots att jag var så otroligt trött när vi var klara pga. för lite sömn bestämde jag mig för att ta en liten tur bland butikernas julsortiment. Jag skulle ändå gå och köpa blommor till pappa för fars dag och då kunde jag ju slå två flugor i en smäll.
 
Jag såg en hel del saker som jag vill köpa, men orkade inte släpa på några tunga saker så jag köpte bara med mig lite inslagningspapper och etiketter från Panduro, samt tygservetter från Åhléns. Jag har en ide för årets juldukning som involverar dessa... Jag måste bara skaffa några servettringar.
 
Jag planerar att köpa gardinerna och kudden nedan till mitt sovrum. Jag märkte förra julen att jag inte kan ha röda gardiner där, eftersom jag redan har röda väggar. Jag måste därför dekorera med vita textilier.
 
Båda dessa är från Hemtex. Har även spanat på en kudde med Carl Larsson-motiv hos Åhléns, men lyckades inte hitta någon bild på deras hemsida.
 
Märks det att jag älskar domherrar? Jag är så besviken över att den inte blev Sveriges nationalfågel.
0 kommentarer