En månad?!

Idag är det exakt en månad till julafton och på söndag är det första advent. Nu börjar tiden gå alldeles för snabbt igen! Jag har inte hunnit köpa mina domherregardiner än och de måste jag ha till på lördag så att de kan sättas upp då. Ska även införskaffa gardiner till kök och vardagsrum. Jag har äntligen lyckats få pappa att gå med på att ha julgardiner, så länge de är tunna/lätta och inte skymmer utsikten. Fine by me (även om jag älskar våra gamla julgardiner, men jag får väl spara dem till mitt framtida egna hem), så länge vi har några över huvud taget.
 
Nu är det dags för mig att göra en ordentlig julplanering, särskilt när det kommer till godismakande och bakande, annars hinner jag aldrg. Tack och lov har jag ledigt från jobbet 21-23 december, så jag har hela fem lediga dagar innan julafton där jag kan fixa det som inte är klart än.
 
Julklappar ska jag försöka beställa online i år, i den mån det går. Jag hinner helt enkelt inte med att gå och handla i butiker, förutom på helgerna och då är ju alla ute och letar klappar också.
 
Idag avslöjades även årets julklapp av HUI. En robotdammsugare...
Hur tråkigt är inte det? Och inte direkt något som är nytt för i år eller har fått ny relevans i år, iallafall i min erfarenhet. Nej, jag är inte nöjd.
0 kommentarer