Första glöggen

I min ICA-butik har de fått in ännu fler julprylar, bl.a. hyacinter! Jag måste verkligen tygla mig för att inte köpa för mycket juliga saker redan nu. Jag köpte en amaryllis i fredags och den räcker mer än väl innan december. Särskilt hyacinter måste jag verkligen vänta med för den doften associerar jag alldles för mycket med juletid för att ta in i hemmet redan nu. 
 
 
Väl hemma kom jag ihåg att jag hade hittat en inte helt urdrucken lättglögg (Dufvenkrooks med smak av hjortron) och eftersom jag kände mig lite kylig värmde jag upp en skvätt i mikron. JISSES vad gott det var. Mycket godare än jag kom ihåg. Jag ska definitivt köpa en sån i år också. Jag tycker, som de flesta nog vet vid det här laget, inte om stark glögg men lättglögg älskar jag.
 
Nu är det dags för mig att krypa till kojs och läsa lite ur Rainbow Rowells underbara bok Landline, som passande nog utspelar sig under julen.
0 kommentarer