Novemberutmaning - Dag 13

Dag 13 – Bästa julminnet
Det är faktiskt helt omöjligt att välja ut endast ett minne ur alla mina 23 jular hittills. Jag har tidigare nämnt att jag alltid älskade julaftonsmorgnarna som barn och det är nog där många av mina favoritminnen finns. Det var något särskilt med de morgnarna...
 
Men jag har också alltid älskat när vi alla klär granen tillsammans. I bakgrunden hörs Paul McCartney sjunga Wonderful Christmas Time. Pappa hänger sin ögonsten, ett julhus i mycket tunt och skört glas som funnits med sedan hans barndom, på sin hedersplats högt upp i granen och med pilimeterprecision hängs de olika julgranskulorna och andra dekorationer på de olika grenarna tills vi är helt nöjda. Julgranen tar alltid en väldigt lång tid att klä när det bara är jag och pappa som tar hand om den, eftersom vi båda är såna perfektionister.
 
Favoritdekorationen har jag visat förr, men jag älskar dessa domherrar så mycket!
0 kommentarer