Novemberutmaning - Dag 14

Dag 14 – Något du helst slipper på julen.
Att bli trugad att dricka glögg fast alla vet att jag inte dricker alkohol pga. smaken/alla skämt om det. Jag inser att folk bara försöker vara roliga och/eller inkludera mig bland de andra, men har man hört samma sarkastiska skämt om att "Ellinor dricker oss ur huset" osv. om och om igen är det helt enkelt inte roligt längre. Det är allt skönt att det finns alkoholfria- och lättvinsalternativ. Finns de till hands verkar folk inte bry sig om att jag inte dricker de starkare varianterna.
 
Newsflash! Vissa dricker inte alkohol. Om det har att göra med att man inte tycker om vad alkohol gör med en själv eller andra eller, som som i mitt fall, att man helt enkelt inte tycker om smaken spelar ingen roll. Låt oss som avstår göra det utan att göra ett så himla stort deal av det.
 
Tack och lov att det finns riktigt goda lättglögger.
0 kommentarer