Novemberutmaning - Dag 5

Jag hade inte tid att lägga upp några novemberutmaningsinlägg igår och i förrgår så de kommer idag istället.
 
Dag 05 – Favoritjulpyssel att göra själv
Jag är egentligen inte så pysslig av mig. Jag föredrar att måla och baka.
Det längsta jag kommer i pysslingsväg är pomandrar. Snabbt och enkelt och en sådan stämningshöjare.
 
Jag brukar göra minst tre pomandrar. Minst en som får ligga i fruktskålen och sen två pomandrar som hänger i öppningarna till vardagsrummet.
 
Jag har försökt hitta någon bild av en av mina pomandrar, men tyvärr hittade jag endast denna väldigt sparsmakade apelsin. Vanligtvis har jag i många fler nejlikor och knyter gärna ett band (rött eller vitt) kring den.

 
Ett MYCKET suddigt foto från julen 2008 (när jag var 17 och tydligen inte kunde matcha kläder, eller kanske bara inte brydde mig när jag var hemma). Här mäter jag hur långt ner en pomander kan hänga utan att pappa slår huvudet i den om han går under den.
 
0 kommentarer