Julshopping

Jag befinner mig just nu i Göteborg på helgvisit hos mamma och vi spenderade nästan hela dagen idag ute och shoppade. Självklart blev det lite julsaker!
 
Balders Hage måste jag besöka när julsaker väl har börjat dyka upp (till min brors förtret - han hatar att gå i inredningsbutiker). Jag har länge tänkt att jag behöver en designerad pepparkaksburk. Ofta blir det att vi äter dem direkt ur kartongpaketet (jag bakar inte peppisar själv numera, det är för tråkigt) och det är inte ok! Sjävklart ska vi ha en fin burk. Därifrån fick jag även med mig jutesnören att slå in julklapparna med.
 
På Åhléns köpte jag också ett par juliga fingervantar - med touch-funktion! Halleluja! Bara att att kunna byta spår i Spotify utan att ta av sig vantarna känns som rena drömmen.
 
 
Hade jag varit hemma i Stockholm hade jag fått med mig betydligt fler saker, men jag vill inte kånka på saker på tåget om jag lika gärna kan köpa dem hemma. 
 
Idag är det exakt två månader till julafton. What?
 
 
0 kommentarer