Julglöd

Ni kan inte ana vilket jubel som slapp ur min mun när jag alldeles nyss fick se att detta album finns på Spotify. Det har i stort sett varit omöjligt att hitta någonstans de senaste åren när jag har letat efter det, eftersom jag har velat tipsa er om några av mina favoritversioner av flera svenska julklassiker.
 
Vi har lyssnat på några spår från Julglöd varje julaftonsmorgon hemma så länge jag kan minnas, så det förknippas till så många fina minnen och så är det så vackert arrangerat.
 
Om det inte redan har märkts rekommenderas Julglöd starkt av mig. Otroligt vackert och med ett sting av coolhet är nog det bästa sättet jag beskriva albumet på. Stämningsfull körsång blandad med elgitarr, m.m. Kan det bli bättre?
 
Vissa spår kan man hoppa över, enligt mig, eftersom det är de stillsamma sångerna som gör sig bäst här.  Ding Dong Merrily On High känns lite stressad, t.ex, medan Bereden väg för Herran m.fl. i min mening är mästerverk.
 
Janne Schaffer Julglöd Julmusik
1 kommentar
Johanna

Jag har inte lyssnat på Julglöd, men ska ta och göra det!

Svar: Vad roligt! Hoppas du tycker lika mycket om det som jag gör.
Ellinors julblogg