Lucia

Glad Lucia allihop! Hoppas ni har haft en härlig dag och att ni har fått se något Luciatåg vare sig det var live eller på TV. På jobbet kom ett luciatåg bestående av några väldigt duktiga sjätteklassare och bjöds på lussebullar och glögg av hyresvärden. Det är en riktigt härlig start på dagen.
 
Helgen som gick har varit den roligaste på länge. Lördagen spenderades i nörderiets tecken på SciFi World-mässan där jag fick träffa en av mina favoritskådisar, Amanda Tapping, och skaffa nya vänner som älskar Stargate lika mycket som jag, om inte mer. Jag som redan hade haft en fantastisk dag blev så utomordentligt lycklig när jag klev ut från Stockholmsmässan och fick se att det snöade. Extra lyckat blev det eftersom jag hade besök av en kompis från Tyskland som inte har sett snö på tre år. Då var det dags att hon fick det nu!
 
Under söndagen var jag tillsammans med min kör eftersom vi hade vår årliga julkonsert med alla körerna och det blev en riktigt fin konsert. Jag önskar så att någon hade filmat mer än några v. Då hade jag kunnat visa er några klipp. Nästa år ska jag försöka komma ihåg att föreslå att sätta en kamera uppe på orgelläktaren så att vi kan spela in allt.
 
Nu har jag bara tre arbetsdagar kvar innan jag tar semester t.o.m. annandagen. Det ska bli så skönt att få vara ledig och att ha både tid och ork över för att exempelvis faktiskt göra julgodis. I helgen ska vi dessutom införskaffa årets julgran.
0 kommentarer