Oerhörda mängder snö

Det här är ju en julblogg så jag tänker inte fokusera på presidentvalet i US, men jag måste ändå nämna det. Hur i hela friden kunde Trump vinna? Jag har inte orden för att beskriva hur besviken jag är idag.
 
Nu till det egentliga innehållet i inlägget:
Det känns som att jag inte pratar om annat än snö på sistone, men jag skriver delvis bloggen för att själv ha ett arkiv av hur livet såg ut och tycker alltid att det är intressant att se tillbaka på såna här inlägg. Stockholm fick helt sjuka mängder snö inatt och det har snöat oavbrutet hela dagen. Detta innebar busskaos, tågkaos, bilkaos och tvång att ta dra upp knäna till hakan för att ta sig fram längs trottoarerna. Tack och lov går större delen av min resa till och från jobbet med båt, och båtar slås inte ut av snökaos.

 
Hur vackert är det inte med snö? Och världen omkring en blir så tyst, som att snön dämpar allt oljud. Jag blir otroligt fridfull av snö.
 
I den här bilden ser man lite bättre hur mycket snö det har kommit under natten och idag:
 
Om nu snön bara fick stanna, men det ser ut som att vi kommer få plusgrader nästa vecka 😢
 
Nu sitter jag och filurar på ett recept för en pralin som har surrat runt i huvudet och som jag hoppas kan bli riktigt god. Givetvis kommer det upp i bloggen om det blir lyckat. Jag kommer tyvärr inte kunna testa det förrän nästa vecka eftersom jag åker ner till Göteborg över helgen.
0 kommentarer