Tidigt julfönster, gardiner, etc.

Just nu har jag inte så mycket julkänsla, och det beror HELT på vädret. All snö är borta, vi har uppemot 9 grader varmt och regn - det ingjuter knappast någon julstäming. Därför har det inte blivit skrivet så mycket på sistone. Jag har lovat mig själv att inte tvinga fram något om jag inte känner att jag faktiskt vill/har något att skriva. Det blir mindre stressigt så.
 
Men julen smyger så smått på mig ändå. På jobbet föräter vi oss på små saffranskakor, veckans blommor i receptionen är en bukett rosa amaryllisar tillsammans med några "snö"-klädda kvistar och snart är det nog dags för kontorets enorma julgran att dyka upp. SOM jag längtar efter att få klä den.
 
Under helgen bytte jag och pappa ut tyget på sittdynan till vår kökssoffa, ett superfint marinblått tyg som kommer att passa året runt. Samtidigt passade vi på att byta gardiner eftersom de gröna gardinerna vi hade sedan förut inte längre passar mot det blå tyget. Det är ju bara en vecka till första advent så julgardinerna fick komma upp lite tidigt i år. Det är så fint! Nu längtar jag efter att få sätta upp adventsstjärnan och på att fixa adventsljusstaken för att komplettera bilden. Ni ska få se det i sin helhet när pyntandet är klart.
 
Efter jobbet tog jag en omväg hem via mitt köpcentrum för att inhandla blockljus till adventsljusstaken, som kommer bli så fin med ekollon och kastanjer kring basen. Jag köpte mig även ett set gardiner till mitt sovrum. Gardinerna med domherrar som jag visade er tidigare blev aldrig köpta, men de här tror jag blir superfina mot mina röda väggar. Jag köpte dem från Hemtex och de finns med mönster i silver eller guld. Jag valde guld. Tjejen i kassan när jag köpte dem var så trevlig! Hon förgyllde min dag.
 
 
Jag köpte även det här doftljuset som luktar underbart. Det hittar ni på Åhléns.
 
0 kommentarer