Tryffelskal, igen

JulkulturCramar undrade i en kommentar till mitt förra inlägg var man kan beställa tryffelskal/pralinskal. Eftersom de inläggen har varit uppskattade föregående år (och jag får ju nya läsare varje år som inte har läst dem) tänkte jag att jag skriver ett inlägg om det så att alla får nytta av informationen. 
 
Jag har i år igen letat upp några olika hemsidor där skal finns. Jag tänker inte länka till ALLA sidor som säljer skal. Då skulle jag sitta här i timmar. Istället har jag valt ut några stycken. Det finns exempelvis många som säljer samma Callebaut-skal som Chokladgallerian för ungefär samma pris. Eftersom jag själv har erfarenhet av att köpa från dem väljer jag därför att rekommendera dem.
 
När jag har kommit igång med godismakandet för i år har jag tänkt visa er vad jag brukar göra för att skalen inte ska se så tråkiga ut, med sin "söm" etc.
 
Chokladgallerian
Förra året köpte jag mina skal härifrån och jag var mycket nöjd med dem. Leveransen var snabb och priset det man kan förvänta sig. Hos Chokladgallerian kan du köpa tryffelskal i form av kulor i mörk, ljus och vit choklad. Priset ligger på 193:- för två förpackningar à 63 kulor och 129:- för en förpackning.
 
Bagaren och kocken
Bagaren och kocken säljer hjärtformade pralinskal. Pris: 59:- för en förpackning à 63st skal. Tyvärr är det tillfälligt slut i lagret när jag skriver det här inlägget, men förhoppningsvis kommer det nya skal innan jul.
 
Åsö
Åsö har ett enormt utbud av pralinskal som jag rekommenderar att ni kikar på. Pralinskal i olika former i både mörk, ljus och vit choklad och lock för dessa skal, äggformade tryffelskal och dessutom skal med olika smaker (tropisk, hallon, och citrus). OBS att du får 500+ skal per beställning och att priset är därefter, på drygt 500-600kr. Men har du planerat att göra otroliga mängder praliner med samma sorts skal tjänar du definitivt på att köpa dem från Åsö.
 
 
praliner pralinskal tryffelkapslar tryffelskal
0 kommentarer