Planerar

Det är så roligt att titta på statistiken för den här bloggen och redan nu se att det dagligen kommer in flera personer som läser bloggen. Det är verkligen motiverande!
 
Jag har de senaste dagarna suttit och planerat för årets bloggsäsong. Eller ja, egentligen har jag gjort det sedan förra julen, men inte lika fokuserat som nu. Jag har en lista på min onedrive så att jag alltid kan dra upp dokumentet på datorn eller i mobilen så fort jag får en bra idé. Jag har så många idéer och hoppas innerligt att jag kommer hinna med alla och kommer börja så smått nu. De mer regelbundna inläggen dyker upp senare när hösten faktiskt är här och julfixandet börjar på riktigt.
 
Så fort lönen kommer på fredag har jag dessutom tänkt skaffa mig ett pro-konto på blogg.se så att både ni och jag ska slippa se de enorma annonserna.
 

 
Det var svinkallt när jag gick hemifrån i morse. Snart är det nog dags att byta från skinnjackan till höstkappa, men det är jag knappast ledsen över. Sommaren har "overstayed its welcome", enligt mig och jag är redo för hösten och julförberedelser!
 
Extra mycket längtan efter jul känner jag när jag ser lasset med satsumas som kommer med fruktleveransen till jobbet varje dag och inte minst när jag fick se detta i min ICA-butik:
 
 
Jag tycker inte ens om skumgodis och tycker dessutom att det här låter som en så skum (no pun intended) smak på godis, men var väldigt nära att köpa en påse bara för sakens skull... Fast lite självkontroll har jag iallafall.
2 kommentarer
Madelene

Jag är också tveksam till årets smak. Jag gillar de vanliga Juleskumen men tycker sällan de där säsongens smak brukar vara något att hurra för. Men jag ska testa den!

Svar: Hade det inte varit för att jag inte tycker om skumgodis hade jag definitivt köpt mig en påse bara för att se hur det smakar, men nu är det liksom dömt att misslyckas redan från början.
Ellinors julblogg

Carin

Är inte heller direkt överförtjust i skumgodis, men jag hade nog inte kunnat låta bli att köpa en påse bara för att testa.

P.S. Håller verkligen med om att Sommaren har "overstayed its welcome". Nu är det verkligen hög tid att det blir höst så att julen inte känns så långt borta.

Svar: Jag kanske skaffar mig en påse bara för sakens skull när vi kommer närmre jul.
Skönt att jag inte är den enda. Jag blev överlycklig när jag märkte att jag måste ha på mig fingervantar på vägen till jobbet för att inta frysa fingrarna av mig.
Ellinors julblogg