Varför är det så tyst?

Hej allihop! Ni ser säkert att det ekar rätt tomt här på bloggen i år. Vanligtvis kommer jag igång med julbloggandet i oktober - ibland till och med i september - men i år blev det inte så. Jag ser att jag får en hel del besökare varje dag både på bloggen och facebooksidan, vilket är jätteroligt. Tack!
 
Nu till det tråkiga: Jag tror tyvärr inte att jag kommer att kunna blogga så mycket i år av en mängd olika anledningar.
 
Dels saknar jag just nu helt min längtan efter julen, vilket oroar mig en smula. Att jag är den där julälskande tjejen är en sån stor del av min identitet och jag vill inte förlora det. Troligen beror det mycket på att jag ärligt talat känner mig rätt nedtyngd av livet just nu. Då finns det inte alltid plats ens för mina favoritsaker. För att driva den här bloggen är verkligen en favoritdel av min höst och vinter. Jag känner dessutom inte att jag har tillräckligt med tid för att hålla igång bloggen hyfsat regelbundet just nu.
 
Jag har absolut ingen avsikt att överge julbloggen och hoppas på att vara tillbaka med nya krafttag nästa år. Vem vet, kanske får jag någon slags energikick senare i höst eller i vinter och en massa julkänsla. Då kommer jag självklart att skriva så ofta jag kan!
 
Den här bloggen är mest till för att jag själv ska ha roligt och jag vill därför inte tvinga fram något bara för att hålla igång den. Jag tror heller inte att ni skulle vara så intresserade av att läsa inlägg utan någon inspiration eller glädje bakom dem.
 
Jag uppdaterar alltid Twitter och Facebook när ett nytt inlägg läggs upp så följ mig gärna där för att veta när jag lägger upp något nytt. Självklart kan ni följa mig på Bloglovin' också.
1 kommentar
Charlie CS-kulturtanten som älskar julen

Åh Cram på dig! Det är jobbigt när livet tynger mer än det lyfter upp en. Och Såå lätt att bloggandet kan kännas mer påtvingat än roligt. Men ofta kan det ju kännas skönare att pausa lite då. Kanske ska du läsa och inspireras istället i år. Jag tycker det är jättebra när man ser på twitter att du uppdaterat! En julig kulturcram på dig!

Svar: Tack för den fina kommentaren! Den uppskattas verkligen ❤️
Ja, det får nog bli mer att jag läser andras bloggar och att hänga lite på Pinterest den här julen. Jag har ändå varit igång sedan 2009, så det kanske är bra att ta en paus för att väcka nytt liv i bloggen,
Ellinors julblogg