Novemberutmaning - Dag 10

Dag 10 – Ditt favorit-julgodis att göra själv + recept
Mina favoriter är antingen minibiskvier eller limepraliner. Vilken min absoluta favorit är är omöjligt att svara på eftersom de är så olika, men minibiskvierna är nog roligast att göra, eftersom det blir mer bakande är med pralinerna, och jag älskar att baka!
 
Jag har väldigt svårt för smörkräm, vilket är en stor anledning att jag tycker om dessa så mycket. Det är nämligen ingen smörkräm i dem, utan fyllningen är en tryffel gjord på mörk choklad och smaksatt med lite cognac (men de är säkert goda även utan det). Att de dessutom är små är en stor bonus. Då slipper man bli övermätt efter bara en biskvi.
 
Receptet har jag redan lagt upp i bloggen och finns här.
 
 
 
Biskvier Chokladbiskvier Minibiskvier
1 kommentar
amanda

åhh vad gott de ser ut !!

Svar: Det kan jag försäkra dig om att de är!
Ellinors julblogg